If we don't learn to change the way we think, we won't be able to solve the problems we create because of the way we think

Albert Einstein

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου ( Υ.Α. 13423/ΓΔ4/04-02-2021 (ΦΕΚ 491/τ.Β΄/09-02-2021) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον/την Διευθυντή/ρια Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/-τριών και των γονέ.ων/ κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

1. Basic principles and objectives of the Internal School Regulation

The School is a democratically organized community that ensures the cooperation of its members without tensions and conflicts but with mutual respect and acceptance of the personality of each member of the school community. 

Ο  Κανονισμός,  περιλαμβάνει  όρους  και  κανόνες,  κατανομή  αρμοδιοτήτων  και  ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν  τη  δημοκρατική  λειτουργία  του  σχολείου  και  αφετέρου  διαμορφώνουν  ένα παιδαγωγικό  και  διδακτικό  κλίμα  που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων  του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται: 

  • Η εξασφάλιση της  σωματικής  και  συναισθηματικής  ασφάλειας  όλων  των  μελών  της σχολικής κοινότητας.
  • The formation of personalities who function responsibly, respect the freedoms of others and cooperate harmoniously with each other.
  • The establishment of a framework that supports the educational work and the unimpeded participation of all in the educational process.
  • The formation of an atmosphere that supports the complete development of the personality of each student, but also of all members of the school community.
  • The creation of orderly, pleasant and efficient teaching, learning and working conditions.

2.Λειτουργία του Σχολείου

 I. Teaching hours

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου, ως εξής

 

TEACHING HOUR

 

BREAK

8:15-9:00

1ο

9:00-09:05

9:05-9:50

2ο

9:50-10:00

10:00-10:45

3ο

10:45-10:55

10:55- 11:35

4ο

11:35-11:45

11:45-12:25

5ο

12:25-12:35

12:35- 13:15

6ο

13:15-13:20

13:20-14:00

  

The academic year is defined from the 1st of September of each year and ends on the 30thη Ιουνίου του επόμενου έτους.

  1. Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων(πριν τις 8:15πμ).

After the morning assembly the front door of the school closes. Students should attend the morning assembly to be informed about useful announcements from the headmistress. Those who arrive late, in order not to create a disturbance in the teaching process, present themselves first at the Office of the Principal.

III. Stay at school 

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον  εισέλθει  ο/η  διδάσκων/ουσα  στην  αίθουσα  διδασκαλίας δεν  επιτρέπεται  η  είσοδος . Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας/καμια μαθητής/τρια, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Κατά την παραμονή στην τάξη οι θέσεις των μαθητών/τριων καθορίζονται από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια τμήματος σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς, όπου απαιτείται. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, γίνεται αναμόρφωση του προγράμματος ή αναπλήρωση του κενού γι΄αυτό δεν επιτρέπεται ο/η μαθητής/τρια  να φύγει από το χώρο του σχολείου ενώ, ενημερώνονται εγκαίρως οι γονείς/ κηδεμόνες για την αναδιαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος.

IV. Leaving from of school

Under no circumstances should students leave the School before the end of classes without permission. If there is an emergency need to leave during school hours (e.g. illness), the parent/guardian is informed to come to the School and pick up their child. Finally, if a parent/guardian needs, for a special reason, to pick up their child before the end of classes, they need to inform the School Management.

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Our School applies the Timetable, as defined by the circulars of the Ministry of Education. Parents/guardians are informed of changes that may occur in the Timetable.

Μαθήματα που διδάσκονται

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες.

Μαθήματα Ομάδας Α’:

1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)

2)Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση)

3) Μαθηματικά

4) Φυσική

5) Ιστορία

6)Αγγλικά

7) Βιολογία

Μαθήματα Ομάδας Β’:

1) Χημεία

2) Γεωλογία-Γεωγραφία

3) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

4) Θρησκευτικά

5) Δεύτερη ξένη γλώσσα

6) Οικιακή Οικονομία

7)Τεχνολογία-Πληροφορική

Μαθήματα Ομάδας Γ’:

1)  Μουσική -Καλλιτεχνικά

2) Φυσική Αγωγή

3) Εργαστήριο Δεξιοτήτων

 Διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης

Για την αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/τριας κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές/τριες, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τριας στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

  1. Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄  δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

    1. Απουσίες μαθητών

    The regular monitoring of students' attendance is entirely the responsibility of their guardians. Parents/guardians must inform the School of their children's absence.

    Μαθητής/τρια που εμποδίζει την διδακτική διαδικασία του/της επιβάλλεται ωριαία απομάκρυνση, προσέρχεται στη Διεύθυνση, γράφεται στο ποινολόγιο, και του ανατίθεται εργασία από τη Διεύθυνση ενώ συγχρόνως ενημερώνεται τηλεφωνικά και ο κηδεμόνας του/της.

    Σε περίπτωση που ένας/μια μαθητής/τρια ή ένα τμήμα συνολικά συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό ωριαίων απομακρύνσεων, ο σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει έγκαιρα τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα.

VII. Information procedures for students, parents and guardians

Η ενημέρωση μαθητών/τριων, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • School website
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων, έντυπα και ηλεκτρονικά, ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση  εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • By phone, in emergency cases.
  • In person by visiting the school on the days and times scheduled by the Teachers' Association.

3.Σχολική και Κοινωνική Ζωή

I. Students attendance:

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Υ.Α. Αριθμ. 79942/ΓΔ4 Τεύχος B’ 2005/31.05.2019 ), είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και στη συνέχεια καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από ηλεκτρονική διεύθυνση του Σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες στο Σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωση τους, ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνό τους (SMS), ή με επιστολή. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

ABSENCES - ATTENDANCE

Το σύνολο των απουσιών του/της κάθε μαθητ/τριας δεν πρέπει να υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

In the context of the school's continuous and two-way communication with the students' parents/guardians, the following are observed:

  • The regular monitoring of students' attendance is entirely the responsibility of their guardians. The guardian of each student who was absent from school must notify the school immediately of the reasons for absence.
  • Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απουσιάσει α)τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ή β) πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες ο/η υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή/τρια, πληροφορείται τον λόγο  των απουσιών και ενημερώνει τη Διεύθυνση του σχολείου. Αν ο/η μαθητής/τρια συνεχίσει να απουσιάζει από το σχολείο, τότε ο/η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια ενημερώνει τους γονείς τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες μέρες.

Σε περίπτωση αλλαγής στοιχείων επικοινωνίας ο γονέας/κηδεμόνας είναι υποχρεωμένος για την άμεση ενημέρωση του Σχολείου.

 Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για το Βιβλίο Ύλης και το Απουσιολόγιο, τα οποία είναι δημόσια έγγραφα. Τα παραλαμβάνουν κάθε πρωί από το Γραφείο, καταχωρίζουν προσεκτικά τις απουσίες με τις αναγκαίες, αν χρειαστεί, παρατηρήσεις και τα επιστρέφουν στο Γραφείο την τελευταία διδακτική ώρα υπογεγραμμένα και συμπληρωμένα από τους διδάσκοντες. Κόβουν τα αποκόμματα και τα τοποθετούν στα ειδικά ντοσιέ.

  1. Σχολικοί χώροι

Everyone's cooperation is necessary to maintain a clean and pleasant school environment, suitable for learning. For the success of this purpose, the students:

  • They respect the movable and immovable property of the School as well as the natural environment of the School yard.
  • They don't pollute the school grounds, they don't write on desks and walls, they use the wastebaskets.
  • They keep their desk clean, in excellent condition. It is pointed out that a student who causes damage to the School's property is checked for this behavior.
  • They do not consume food during the lesson and do not carry refreshments and food into the classrooms. As soon as the break bell rings, they must leave the classroom for reasons of hygiene (adequate room ventilation).
  • Στα εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, Πληροφορικής, Τεχνολογίας και στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, πρέπει να τηρούνται οι οδηγίες των υπεύθυνων εκπαιδευτικών και οι κανονισμοί ασφάλειας και χρήσης του εξοπλισμού. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να εναρμονίζονται σε αυτές να κάνουν σωστή χρήση του τεχνολογικού εξοπλισμού και να διατηρούν καθαρό το εργαστήριο.

III. BREAK

During the break, students must go outside to avoid overcrowding in the classrooms and corridors and reduce the possibility of accidents.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α και κλειδώνει την αίθουσα, αφού προηγουμένως φροντίσει για τον αερισμό της.

Θα πρέπει να αποφεύγεται, κατά τη διαλείμματα, η συσσώρευση μαθητών/μαθητριών έξω από τα Γραφεία της Διεύθυνσης, της Υποδιεύθυνσης και των Καθηγητών.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης   σωματικών   αναγκών   (φαγητό,   νερό,   τουαλέτα).   Οι   μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν,   παίζουν   αρμονικά   και   για   οποιοδήποτε   πρόβλημα   ή   δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

Στο κυλικείο τηρείται αυστηρά η σειρά προτεραιότητας ενώ επιδεικνύεται ο ανάλογος σεβασμός προς τον/την πωλητή/τρια των ειδών. Οι μαθητές/τριες πειθαρχούν στις υποδείξεις του εκάστοτε εφημερεύοντος καθηγητή.

  1. Εμφάνιση

Η καθημερινή εμφάνιση των μαθητών/τριών χρειάζεται να είναι απλή, ευπρεπής, καθαρή, ανεπιτήδευτη οπωσδήποτε συμβατή με τη μαθητική ιδιότητα. Η εμφάνιση των μαθητών/τριών αποτελεί βασικό στοιχείο της καθημερινής παρουσίας τους στο Σχολείο και είναι φροντίδα των γονέων τους. Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο/η μαθητής/τρια δεν θα γίνεται δεκτός στο μάθημα και θα παίρνει απουσία.

    1. Συμπεριφορά -Δικαιώματα –Υποχρεώσεις

    Ο Διευθυντής

    • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
    • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
    • Απευθύνει στους/στις διδάσκοντες/διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
    • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

    The teachers

    Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση − διδασκαλία,  μάθηση και  διαπαιδαγώγηση  των  μαθητών/τριών.

    Ειδικότερα  οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

    • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/τριες  με  ευγένεια,  κατανόηση  και  σεβασμό  προς  την προσωπικότητα τους. 
    • Contribute to the creation of a school atmosphere that cultivates students feelings of security, trust and comfort, so that they can turn to teachers for help when they face any problem.
    •  Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριων..
    • Treat the students in a democratic spirit, equally and fairly. They do not discriminate in favor of or against certain students.
    • Διδάσκουν στους/στις μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους/τις μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
    • Contribute to the success of all events organized by the class and the School.
    • Ensure the creation of a climate of harmonious cooperation and communication with the parents and guardians of the students and inform them about their children's studies, behavior and performance.
    • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων καθώς και στις εφημερίες τους

    Με πράξη του συλλόγου διδασκόντων ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται οι χώροι ευθύνης, η χρονική διάρκεια της ευθύνης,  τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του/της διευθυντή/τριας και στο γραφείο των εκπαιδευτικών. Κατά τη σύνταξη των κανόνων εφημερίας δίνεται προτεραιότητα στην επιτήρηση και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών/τριων, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.

The students 

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριων πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό,  διοικητικό  και  βοηθητικό  προσωπικό,  στους  συμμαθητές  τους,  στη  σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα.

Any type of violence, verbal, physical, psychological or otherwise, is prohibited.

The students must:

  • Show respect, with their words and actions, to every member of the school community.
  • Accept that each lesson has its own special educational value and give each one the required attention.
  • Support and claim their democratic participation in decision-making processes within the framework of the powers given to them by law, contributing to the implementation of these decisions.
  • Contribute to the creation of a calm, positive, cooperative, inclusive, constructive school atmosphere. 
  • Actively participate in the daily educational process and do not obstruct the lesson, respecting the right of their classmates to learn. 
  • Look after and keep clean all areas of the School.
  • Seek and contribute to the adoption of sustainable practices, such as saving energy, recycling materials and judicious use of educational media.
  • Try to resolve the contrasts or disagreements through dialogue, sequentially following the following steps:

1. They discuss directly and peacefully with the one with whom they have a difference.
2. Απευθύνονται στον/στη Σχολικό Ψυχολόγο ή στον/στη  Σύμβουλο Σχολικής Ζωής ή στον/στην υπεύθυνο/η τμήματος.
3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

  • They turn to the teachers, the School Life Counselor and the School Management and ask for their help, for any problem that concerns them and creates an obstacle to their calm, efficient school life and progress.
  • They protect the school building and its equipment. If they cause any damage, it must be repaired by the person responsible.
  • Αποδέχονται τη διαφορετικότητά σχετικά με την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ιδεολογία του, καθώς και μαθητές/τριες με μαθησιακές και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να αντιμετωπίζονται με διακριτικότητα και ισοτιμία όλα τα μέλη της μαθητικής κοινότητας. 
  • Εκλέγουν τα πενταμελή και δεκαπενταμελή συμβούλια τους που έχουν υπεύθυνα για να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις για τη μαθητική κοινότητα ή να οργανώνουν σχολικές δραστηριότητες πολιτιστικού, κοινωνικού ή ψυχαγωγικού χαρακτήρα.
  • When there is a need, they can contact their parents, through the School phones, after asking for permission.
  • At school events and celebrations as well as during educational visits outside the School, they follow the accompanying teachers and behave with courtesy and decency.
  • Δεν φέρνουν μπάλα στο χώρο του σχολείου και οτιδήποτε μπορεί να γίνει επικίνδυνο για τους ίδιους ή τους/τις συμμαθητές/τριες τους. Μόνο κατά την ώρα της γυμναστικής επιτρέπεται το παιχνίδι με μπάλες τις οποίες παρέχει το σχολείο.
  • They do not socialize with students from other schools ,who are not allowed to enter the school premises according to the current legislation.
  • After the end of their lessons they leave the school and do not disturb the students who have a PE class in the yard. They can wait for their parents if necessary in the front yard.
  • The textbook is an intellectual creation, provided free of charge by the state and must not be destroyed.

The above applies to both live teaching and distance learning.

VI. Other issues

It is noted that: 

  • The use of a mobile phone for chatting, video recording or any other use within school premises – buildings and outdoor spaces – is prohibited in accordance with current legislation.
  • To κάπνισμα, η  κατανάλωση  αλκοόλ, τα ενεργειακά ποτά  και  η  χρήση  άλλων  εξαρτησιογόνων  ουσιών  είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.
  • Οι µαθητές/τριες αποφεύγουν να χρησιμοποιούν στον σχολικό χώρο ή να έχουν µαζί τους έντυπα ή/και άλλου είδους υλικό που δεν έχει σχέση µε την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και είδη αξίας, περιττά χρήµατα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αιχµηρά και παντός είδους επικίνδυνα αντικείµενα, όπως και άλλα αντικείµενα που η χρήση τους µπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωµατική ακεραιότητα των µαθητών/τριών.
  • The School is not responsible for the loss of money or valuables that the students may bring with them.

VII. Educational control 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα: 

  • promoting an atmosphere of mutual respect, encouragement and support
  • prohibition of violence
  • creating a protective environment that prevents bullying
  • cultivating respect for diversity
  • promoting cooperative learning
  • promoting equality and the participation of all.

The School, as an institution of education, has a duty to operate so that students realize that their every action has consequences, learn to take responsibility for their choices and become responsible citizens.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

Πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του ατόμου. Η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, δεν αποκλείεται όμως ως παιδαγωγικό μέτρο.

Οι προβλεπόμενες ποινές από τη νομοθεσία (Υ.Α.αρ.πρωτ.79942/ΓΔ4/21-05-2019) είναι οι εξής :

 1.Παρατήρηση 2. Επίπληξη 3. Ωριαία απομάκρυνση 4. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι μία (1) ημέρα 5. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι δύο (2) ημέρες 6. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

  • Οι ποινές 1,2,3 είναι δυνατό να επιβληθούν από τους εκπαιδευτικούς.
  • Οι ποινές 1,2,3,4 είναι δυνατό να επιβληθούν από τη Διεύθυνση.
  • Οι ποινές 1,2,3,4,5,6 είναι δυνατό να επιβληθούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Συγκεκριμένα, μαθητής/τρια που απομακρύνεται από την τάξη με αποβολή παραμένει (στην περίπτωση της ωριαίας αποβολής) ή έρχεται κανονικά στο Σχολείο (στην περίπτωση αποβολής μίας ή δύο ημερών) και απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες και τη βούληση της Διεύθυνσης. Επίσης, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/τριας για το συμβάν.

VIII. School Activities

Το  Σχολείο  οργανώνει  μια  σειρά  δραστηριοτήτων, μέσα  από τις  οποίες  οι  μαθητές/ριες εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες  ζωής,  ευαισθητοποιούνται  σε  διάφορα  κοινωνικά  θέματα και διευρύνουν  τους ορίζοντές τους.

Το Σχολείο επιδιώκει ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών/ριών σε:

Προγράμματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Ομίλους (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Αγωγής Υγείας, STEM, Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.α.).

Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Erasmus+ και eTwinning.

Επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Διδακτικές και Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους εκπαιδευτικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Μαθητικούς διαγωνισμούς.

Εκπαιδευτικές δράσεις σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς και επιστήμονες.

4:  Parent/Guardian-School Communication and Cooperation

Το Σχολείο οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους, αλλά και οι ίδιοι είναι σημαντικό να επιδιώκουν την τακτική επικοινωνία και επαφή, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο και μέσω των προκαθορισμένων τρόπων επικοινωνίας, προκειμένου να παρακολουθούν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους σε τακτική βάση.

Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

Ι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής και Σχολικός/ή Ψυχολόγος

Σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων, που απασχολούν το Σχολείο, όπως η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, οι μαθητές/τριες με ιδιαίτερες δυνατότητες και ταλέντα, η συμβουλευτική και οι ομάδες γονέων, είναι δυνατή η παρέμβαση, καθοδήγηση και ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων από τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει καθήκοντα Συμβούλου Σχολικής Ζωή, καθώς και τον/τη Σχολική Ψυχολόγο.

Παράλληλα, οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής συμβάλλουν στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων, της Διεύθυνσης και του/της Συμβούλου Εκπ/σης ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών υποστήριξης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου τους, συνεργάζονται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσουν τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψουν τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον Σύλλογο Διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

  1. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

The parents/guardians of the students of the School form the Parents/Guardians Association, which bears the name of the School and participate in it automatically. The Association of Parents/Guardians is in direct cooperation with the Director, the Association of Teachers of the School, but also with the President of the School Committee. 

III. School Board

Σε κάθε σχολική μονάδα της δημόσιας λειτουργεί επταμελές Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας και αποτελείται από: α) Τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονά δας, β) Δύο (2) εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. γ) Τρεις (3) εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδα δ) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, καθώς κι ένας απρόσωπος της μαθητικής κοινότητας χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως ,όποτε κρίνεται απαραίτητο, από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικώς στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά μετ ην ταυτότητα και τον προσανατολισμό της  σχολικής μονάδας, β) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του, γ) συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους, δ) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία, ε) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων, τον Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τους εκπροσώπους αποφοίτων της σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχει σύλλογος αποφοίτων, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με την προσφορά της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.

ΙΙΙΙ) Επιτροπή ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου

Έργο της επιτροπής είναι ο έλεγχος της ομαλής λειτουργίας του κυλικείου, η διάθεση των προβλεπόμενων και οριζόμενων ειδών από τις ισχύουσες διατάξεις.

The importance of the partnership of all the above involved bodies

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας,  Σύμβουλου Σχολικής Ζωής, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του. 

5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους  Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

6: Internal Regulation of Operation - Procedures for ensuring its application

The commonly agreed Regulation is based on current legislation and modern pedagogical and teaching principles. Its observance by students, teachers and parents/guardians with mutual respect for their distinct institutional role is a condition for the proper functioning of the School.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών,καθώς και από τον/τη Συντονιστή/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας,

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους, και συνοπτικά αναρτάται σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας, στα εργαστήρια και σε κοινόχρηστους χώρους για ενημέρωση των μαθητών/τριών

Οκτώβριος 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en_USEN