Αν δεν μάθουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, δεν θα μπορέσουμε να λύνουμε τα προβλήματα που δημιουργούμε, εξαιτίας του τρόπου που σκεφτόμαστε

Albert Einstein

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου ( Υ.Α. 13423/ΓΔ4/04-02-2021 (ΦΕΚ 491/τ.Β΄/09-02-2021) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον/την Διευθυντή/ρια Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/-τριών και των γονέ.ων/ κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

1.Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας. 

Ο  Κανονισμός,  περιλαμβάνει  όρους  και  κανόνες,  κατανομή  αρμοδιοτήτων  και  ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν  τη  δημοκρατική  λειτουργία  του  σχολείου  και  αφετέρου  διαμορφώνουν  ένα παιδαγωγικό  και  διδακτικό  κλίμα  που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων  του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται: 

  • Η εξασφάλιση της  σωματικής  και  συναισθηματικής  ασφάλειας  όλων  των  μελών  της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2.Λειτουργία του Σχολείου

 Ι. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου, ως εξής

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

8:15-9:00

1ο

9:00-09:05

9:05-9:50

2ο

9:50-10:00

10:00-10:45

3ο

10:45-10:55

10:55- 11:35

4ο

11:35-11:45

11:45-12:25

5ο

12:25-12:35

12:35- 13:15

6ο

13:15-13:20

13:20-14:00

  

Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

  1. Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων(πριν τις 8:15πμ).

Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Οι μαθητές πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και προσευχή για να ενημερωθούν σχετικά με χρήσιμες ανακοινώσεις από μέρους της Διεύθυνσης. Όσοι/όσες προσέρχονται με καθυστέρηση,  για  να  μην  δημιουργείται  αναστάτωση  στη  διδακτική/μαθησιακή  διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης.

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο 

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον  εισέλθει  ο/η  διδάσκων/ουσα  στην  αίθουσα  διδασκαλίας δεν  επιτρέπεται  η  είσοδος . Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας/καμια μαθητής/τρια, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Κατά την παραμονή στην τάξη οι θέσεις των μαθητών/τριων καθορίζονται από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια τμήματος σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς, όπου απαιτείται. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, γίνεται αναμόρφωση του προγράμματος ή αναπλήρωση του κενού γι΄αυτό δεν επιτρέπεται ο/η μαθητής/τρια  να φύγει από το χώρο του σχολείου ενώ, ενημερώνονται εγκαίρως οι γονείς/ κηδεμόνες για την αναδιαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος.

ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι  μαθητές/ριες  σε  καμία  περίπτωση  δεν  φεύγουν  από  το  Σχολείο  πριν  τη  λήξη  των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Μαθήματα που διδάσκονται

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες.

Μαθήματα Ομάδας Α’:

1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)

2)Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση)

3) Μαθηματικά

4) Φυσική

5) Ιστορία

6)Αγγλικά

7) Βιολογία

Μαθήματα Ομάδας Β’:

1) Χημεία

2) Γεωλογία-Γεωγραφία

3) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

4) Θρησκευτικά

5) Δεύτερη ξένη γλώσσα

6) Οικιακή Οικονομία

7)Τεχνολογία-Πληροφορική

Μαθήματα Ομάδας Γ’:

1)  Μουσική -Καλλιτεχνικά

2) Φυσική Αγωγή

3) Εργαστήριο Δεξιοτήτων

 Διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης

Για την αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/τριας κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές/τριες, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τριας στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

  1. Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄  δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

    1. Απουσίες μαθητών

    Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

    Μαθητής/τρια που εμποδίζει την διδακτική διαδικασία του/της επιβάλλεται ωριαία απομάκρυνση, προσέρχεται στη Διεύθυνση, γράφεται στο ποινολόγιο, και του ανατίθεται εργασία από τη Διεύθυνση ενώ συγχρόνως ενημερώνεται τηλεφωνικά και ο κηδεμόνας του/της.

    Σε περίπτωση που ένας/μια μαθητής/τρια ή ένα τμήμα συνολικά συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό ωριαίων απομακρύνσεων, ο σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει έγκαιρα τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα.

VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών/τριων, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων, έντυπα και ηλεκτρονικά, ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση  εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

3.Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση:

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Υ.Α. Αριθμ. 79942/ΓΔ4 Τεύχος B’ 2005/31.05.2019 ), είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και στη συνέχεια καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από ηλεκτρονική διεύθυνση του Σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες στο Σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωση τους, ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνό τους (SMS), ή με επιστολή. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

ΑΠΟΥΣΙΕΣ – ΦΟΙΤΗΣΗ

Το σύνολο των απουσιών του/της κάθε μαθητ/τριας δεν πρέπει να υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

Στο πλαίσιο της συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών τηρούνται τα παρακάτω:

  • Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί σ’ αυτό τους λόγους απουσίας άμεσα.
  • Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απουσιάσει α)τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ή β) πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες ο/η υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή/τρια, πληροφορείται τον λόγο  των απουσιών και ενημερώνει τη Διεύθυνση του σχολείου. Αν ο/η μαθητής/τρια συνεχίσει να απουσιάζει από το σχολείο, τότε ο/η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια ενημερώνει τους γονείς τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες μέρες.

Σε περίπτωση αλλαγής στοιχείων επικοινωνίας ο γονέας/κηδεμόνας είναι υποχρεωμένος για την άμεση ενημέρωση του Σχολείου.

 Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για το Βιβλίο Ύλης και το Απουσιολόγιο, τα οποία είναι δημόσια έγγραφα. Τα παραλαμβάνουν κάθε πρωί από το Γραφείο, καταχωρίζουν προσεκτικά τις απουσίες με τις αναγκαίες, αν χρειαστεί, παρατηρήσεις και τα επιστρέφουν στο Γραφείο την τελευταία διδακτική ώρα υπογεγραμμένα και συμπληρωμένα από τους διδάσκοντες. Κόβουν τα αποκόμματα και τα τοποθετούν στα ειδικά ντοσιέ.

  1. Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές/τριες:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση. Επισημαίνεται ότι, μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή.
  • Δεν καταναλώνουν τροφές κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δεν μεταφέρουν αναψυκτικά και τρόφιμα στις αίθουσες. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος, οφείλουν να εξέρχονται από την αίθουσα διδασκαλίας για λόγους υγιεινής (επαρκής αερισμός αίθουσας).
  • Στα εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, Πληροφορικής, Τεχνολογίας και στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, πρέπει να τηρούνται οι οδηγίες των υπεύθυνων εκπαιδευτικών και οι κανονισμοί ασφάλειας και χρήσης του εξοπλισμού. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να εναρμονίζονται σε αυτές να κάνουν σωστή χρήση του τεχνολογικού εξοπλισμού και να διατηρούν καθαρό το εργαστήριο.

III. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α και κλειδώνει την αίθουσα, αφού προηγουμένως φροντίσει για τον αερισμό της.

Θα πρέπει να αποφεύγεται, κατά τη διαλείμματα, η συσσώρευση μαθητών/μαθητριών έξω από τα Γραφεία της Διεύθυνσης, της Υποδιεύθυνσης και των Καθηγητών.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης   σωματικών   αναγκών   (φαγητό,   νερό,   τουαλέτα).   Οι   μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν,   παίζουν   αρμονικά   και   για   οποιοδήποτε   πρόβλημα   ή   δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

Στο κυλικείο τηρείται αυστηρά η σειρά προτεραιότητας ενώ επιδεικνύεται ο ανάλογος σεβασμός προς τον/την πωλητή/τρια των ειδών. Οι μαθητές/τριες πειθαρχούν στις υποδείξεις του εκάστοτε εφημερεύοντος καθηγητή.

  1. Εμφάνιση

Η καθημερινή εμφάνιση των μαθητών/τριών χρειάζεται να είναι απλή, ευπρεπής, καθαρή, ανεπιτήδευτη οπωσδήποτε συμβατή με τη μαθητική ιδιότητα. Η εμφάνιση των μαθητών/τριών αποτελεί βασικό στοιχείο της καθημερινής παρουσίας τους στο Σχολείο και είναι φροντίδα των γονέων τους. Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο/η μαθητής/τρια δεν θα γίνεται δεκτός στο μάθημα και θα παίρνει απουσία.

    1. Συμπεριφορά -Δικαιώματα –Υποχρεώσεις

    Ο Διευθυντής

    • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
    • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
    • Απευθύνει στους/στις διδάσκοντες/διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
    • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

    Οι εκπαιδευτικοί

    Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση − διδασκαλία,  μάθηση και  διαπαιδαγώγηση  των  μαθητών/τριών.

    Ειδικότερα  οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

    • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/τριες  με  ευγένεια,  κατανόηση  και  σεβασμό  προς  την προσωπικότητα τους. 
    • Συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές/τριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης, ώστε να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια, όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
    •  Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριων..
    • Αντιμετωπίζουν τους/τις μαθητές/τριες με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια. Δεν κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών/τριών.
    • Διδάσκουν στους/στις μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους/τις μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
    • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
    • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των/τις μαθητών/τριες και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
    • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων καθώς και στις εφημερίες τους

    Με πράξη του συλλόγου διδασκόντων ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται οι χώροι ευθύνης, η χρονική διάρκεια της ευθύνης,  τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του/της διευθυντή/τριας και στο γραφείο των εκπαιδευτικών. Κατά τη σύνταξη των κανόνων εφημερίας δίνεται προτεραιότητα στην επιτήρηση και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών/τριων, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.

Οι μαθητές/μαθήτριες 

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριων πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό,  διοικητικό  και  βοηθητικό  προσωπικό,  στους  συμμαθητές  τους,  στη  σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα.

Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.

Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να:

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην δημιουργία  ενός  ήρεμου,  θετικού,  συνεργατικού,  συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. 
  • Συμμετέχουν ενεργά στην  καθημερινή  παιδευτική  διδακτική  διαδικασία  και  δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση. 
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
  • Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1.Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον/στη Σχολικό Ψυχολόγο ή στον/στη  Σύμβουλο Σχολικής Ζωής ή στον/στην υπεύθυνο/η τμήματος.
3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες, στο Σύμβουλο Σχολικής Ζωής και στη Διεύθυνση του Σχολειού και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προστατεύουν το σχολικό κτήριο και τον εξοπλισμό του. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
  • Αποδέχονται τη διαφορετικότητά σχετικά με την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ιδεολογία του, καθώς και μαθητές/τριες με μαθησιακές και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να αντιμετωπίζονται με διακριτικότητα και ισοτιμία όλα τα μέλη της μαθητικής κοινότητας. 
  • Εκλέγουν τα πενταμελή και δεκαπενταμελή συμβούλια τους που έχουν υπεύθυνα για να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις για τη μαθητική κοινότητα ή να οργανώνουν σχολικές δραστηριότητες πολιτιστικού, κοινωνικού ή ψυχαγωγικού χαρακτήρα.
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Δεν φέρνουν μπάλα στο χώρο του σχολείου και οτιδήποτε μπορεί να γίνει επικίνδυνο για τους ίδιους ή τους/τις συμμαθητές/τριες τους. Μόνο κατά την ώρα της γυμναστικής επιτρέπεται το παιχνίδι με μπάλες τις οποίες παρέχει το σχολείο.
  • Δε συναναστρέφονται εξωσχολικούς, οι οποίοι απαγορεύεται να εισέλθουν στο χώρο του σχολείου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
  • Μετά το τέλος των μαθημάτων τους αποχωρούν από το σχολείο και δεν ενοχλούν τους μαθητές/τριες που έχουν μάθημα γυμναστικής στην αυλή. Μπορούν να περιμένουν τους γονείς τους, αν χρειάζεται στην μπροστινή αυλή.
  • Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

Τα παραπάνω ισχύουν τόσο για τη διά ζώσης  διδασκαλία όσο και για την εξ ́αποστάσεως /τηλεκπαίδευση.

VΙ. Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι: 

  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων –κτηρίων και υπαίθριων χώρων –απαγορεύεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  • To κάπνισμα, η  κατανάλωση  αλκοόλ, τα ενεργειακά ποτά  και  η  χρήση  άλλων  εξαρτησιογόνων  ουσιών  είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.
  • Οι µαθητές/τριες αποφεύγουν να χρησιμοποιούν στον σχολικό χώρο ή να έχουν µαζί τους έντυπα ή/και άλλου είδους υλικό που δεν έχει σχέση µε την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και είδη αξίας, περιττά χρήµατα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αιχµηρά και παντός είδους επικίνδυνα αντικείµενα, όπως και άλλα αντικείµενα που η χρήση τους µπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωµατική ακεραιότητα των µαθητών/τριών.
  • Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας, που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα: 

  • προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
  • απαγόρευση της βίας
  • δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  • καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
  • προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  • προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

Πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του ατόμου. Η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, δεν αποκλείεται όμως ως παιδαγωγικό μέτρο.

Οι προβλεπόμενες ποινές από τη νομοθεσία (Υ.Α.αρ.πρωτ.79942/ΓΔ4/21-05-2019) είναι οι εξής :

 1.Παρατήρηση 2. Επίπληξη 3. Ωριαία απομάκρυνση 4. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι μία (1) ημέρα 5. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι δύο (2) ημέρες 6. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

  • Οι ποινές 1,2,3 είναι δυνατό να επιβληθούν από τους εκπαιδευτικούς.
  • Οι ποινές 1,2,3,4 είναι δυνατό να επιβληθούν από τη Διεύθυνση.
  • Οι ποινές 1,2,3,4,5,6 είναι δυνατό να επιβληθούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Συγκεκριμένα, μαθητής/τρια που απομακρύνεται από την τάξη με αποβολή παραμένει (στην περίπτωση της ωριαίας αποβολής) ή έρχεται κανονικά στο Σχολείο (στην περίπτωση αποβολής μίας ή δύο ημερών) και απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες και τη βούληση της Διεύθυνσης. Επίσης, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/τριας για το συμβάν.

VIII. Σχολικές Δραστηριότητες

Το  Σχολείο  οργανώνει  μια  σειρά  δραστηριοτήτων, μέσα  από τις  οποίες  οι  μαθητές/ριες εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες  ζωής,  ευαισθητοποιούνται  σε  διάφορα  κοινωνικά  θέματα και διευρύνουν  τους ορίζοντές τους.

Το Σχολείο επιδιώκει ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών/ριών σε:

Προγράμματα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Ομίλους (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Αγωγής Υγείας, STEM, Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.α.).

Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Erasmus+ και eTwinning.

Επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Διδακτικές και Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους εκπαιδευτικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Μαθητικούς διαγωνισμούς.

Εκπαιδευτικές δράσεις σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς και επιστήμονες.

4:  Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Το Σχολείο οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους, αλλά και οι ίδιοι είναι σημαντικό να επιδιώκουν την τακτική επικοινωνία και επαφή, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο και μέσω των προκαθορισμένων τρόπων επικοινωνίας, προκειμένου να παρακολουθούν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους σε τακτική βάση.

Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

Ι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής και Σχολικός/ή Ψυχολόγος

Σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων, που απασχολούν το Σχολείο, όπως η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, οι μαθητές/τριες με ιδιαίτερες δυνατότητες και ταλέντα, η συμβουλευτική και οι ομάδες γονέων, είναι δυνατή η παρέμβαση, καθοδήγηση και ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων από τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει καθήκοντα Συμβούλου Σχολικής Ζωή, καθώς και τον/τη Σχολική Ψυχολόγο.

Παράλληλα, οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής συμβάλλουν στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων, της Διεύθυνσης και του/της Συμβούλου Εκπ/σης ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών υποστήριξης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου τους, συνεργάζονται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσουν τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψουν τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον Σύλλογο Διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

  1. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι  γονείς/κηδεμόνες  των  μαθητών/ριών του Σχολείου  συγκροτούν  τον  Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. 

III. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα της δημόσιας λειτουργεί επταμελές Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας και αποτελείται από: α) Τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονά δας, β) Δύο (2) εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. γ) Τρεις (3) εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδα δ) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, καθώς κι ένας απρόσωπος της μαθητικής κοινότητας χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως ,όποτε κρίνεται απαραίτητο, από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικώς στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά μετ ην ταυτότητα και τον προσανατολισμό της  σχολικής μονάδας, β) εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του, γ) συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους, δ) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία, ε) συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων, τον Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τους εκπροσώπους αποφοίτων της σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχει σύλλογος αποφοίτων, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με την προσφορά της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.

ΙΙΙΙ) Επιτροπή ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου

Έργο της επιτροπής είναι ο έλεγχος της ομαλής λειτουργίας του κυλικείου, η διάθεση των προβλεπόμενων και οριζόμενων ειδών από τις ισχύουσες διατάξεις.

Η σημασία της σύμπραξης όλων των παραπάνω εμπλεκόμενων φορέων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας,  Σύμβουλου Σχολικής Ζωής, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του. 

5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους  Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

6:Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας-Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές  και  διδακτικές  αρχές.  Η  τήρηση  του  από  τους/τις  μαθητές/ριες,  τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών,καθώς και από τον/τη Συντονιστή/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας,

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους, και συνοπτικά αναρτάται σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας, στα εργαστήρια και σε κοινόχρηστους χώρους για ενημέρωση των μαθητών/τριών

Οκτώβριος 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

elEL