Αν δεν μάθουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, δεν θα μπορέσουμε να λύνουμε τα προβλήματα που δημιουργούμε, εξαιτίας του τρόπου που σκεφτόμαστε

Albert Einstein

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Πεζοπορώντας στη πόλη” 25 μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  μια ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση αναφορικά σε ένα από τα σπουδαιότερα οχυρωματικά μνημεία  της πόλης μας, τα Ενετικά τείχη.

Την ενημέρωση έκανε η κα Σφακάκη Αθηνά, μέλος του σωματείου επαγγελματιών ξεναγών Κρήτης και συγγραφέας, η οποία, πάντα πρόθυμη να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο και να αναδείξει την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας, αποδέχτηκε με χαρά την πρόσκλησή μας προκειμένου να μας παρουσιάσει το μεγαλύτερο και καλύτερα σωζόμενο Μνημείο Οχυρωματικής Αρχιτεκτονικής της Ανατολικής Μεσογείου

Την Τρίτη στις 5-3 η κα Σφακάκη ήρθε στο σχολείο παρουσιάζοντας  στους μαθητές της ομάδας ένα εξαιρετικό power point σχετικά με την ιστορικότητα των Ενετικών τειχών. Τη Δευτέρα, στις 11-3, η ενημέρωση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε με το περιδιάβασμα του μνημείου.

Η ξενάγηση ξεκίνησε από την τάφρο του προμαχώνα Βιτούρι και πέρασε από την πύλη Ιησού, όπου φιλοξενεί πλέον μόνιμη έκθεση για το συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη. Η πύλη αποτελεί ένα από τα ωραιότερα δείγματα αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής της Ενετικής πόλης. Στη συνέχεια, η ξενάγηση συνεχίστηκε στην στοά που σήμερα λειτουργεί ως χώρος μνήμης για την Εθνική Αντίσταση στην Κρήτη, καθώς εδώ φυλακίστηκαν αιχμάλωτοι των Γερμανών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ομάδα κατέληξε στο μεγαλύτερο και υψηλότερο προμαχώνα του Μαρτινέγκο όπου βρίσκονται οι τάφοι του Ν. & Ε. Καζαντζάκη. Εδώ οι μαθητές, απήγγειλαν αποσπάσματα του μεγάλου Κρητικού συγγραφέα, έπαιξαν και χόρεψαν.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά την κα Σφακάκη Αθηνά που με περισσή αγάπη για την πόλη και με υψηλό επαγγελματισμό, προσέφερε εθελοντικά την άρτια ενημέρωση και την ενδιαφέρουσα ξενάγηση.

Παράλληλα, μέσω της διδακτικής επίσκεψης, η μαθητική ομάδα είχε τη δυνατότητα να αποδράσει για λίγο, από τις απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος, καθώς με αυτόν τον τρόπο συνδυάστηκε η ψυχαγωγία, η χαλάρωση και η διασκέδαση με τη γνώση, την πνευματική καλλιέργεια και την αισθητική απόλαυση αντίστοιχα.

elEL