Αν δεν μάθουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, δεν θα μπορέσουμε να λύνουμε τα προβλήματα που δημιουργούμε, εξαιτίας του τρόπου που σκεφτόμαστε

 

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA210 με τίτλο “What’s out there” και κωδικό 2023-2-EE01-KA210-SCH-000185056                                      αποτελεί μία σύμπραξη μικρής κλίμακας μεταξύ σχολείων από την Εσθονία, Δανία, Κροατία και Ελλάδα και έχει ως κεντρικό θέμα την                              ενασχόληση με περιβαλλοντικά ζητήματα και την υιοθέτηση νέων στάσεων που θα οδηγούν στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής                                       συνείδησης . 

Συγκεκριμένα, τα συνεργαζόμενα σχολεία είναι:

  • Kärdla Basic School που βρίσκεται στην πόλη Kärdla στην Εσθονία
  • Skolen på Grundtvigsvej που βρίσκεται στην Κοπεγχάγη στη Δανία
  • Osnovna škola Žakanje που βρίσκεται στην πόλη Žakanje στην Κροατία.  
  • 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης

Το ευρωπαϊκό σχέδιο συνδυάζει τα θέματα:

* Περιβαλλοντική συνείδηση
* Μαθησιακές/διδακτικές πρακτικές
* Υγιεινή ζωή και ορθές στάσεις

Με την υλοποίηση αυτού του προγράμματος, φιλοδοξείται οι συμμετέχοντες μαθητές ηλικίας 13-16 ετών να:
– βελτιώσουν τις γνώσεις τους για τις φυσικές επιστήμες μέσω ενεργητικής και αποτελεσματικής μάθησης 
– αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες μέσω της αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκούς  τους (διεθνής διαδικτυακή συνεργασία μέσω eTwinning, ομαδικές εργασίες, παρουσιάσεις του έργου, συνεδρίες μελέτης στο εξωτερικό)                                                                                                                – να χτίσουν υγιείς συνήθειες και στάσεις απέναντι στον εαυτό τους και τη φύση.
Κατά τη διάρκεια του έργου, το φυσικό περιβάλλον γύρω από τα συμμετέχοντα σχολεία θα χρησιμοποιηθεί ως πηγή και τόπος για μάθηση.
Οι συμμετέχοντες θα συνειδητοποιήσουν τις συνδέσεις μεταξύ όσων μαθαίνονται μέσα στις τάξεις και των στοιχείων που υπάρχουν εκεί έξω στη φύση, θα βελτιώσουν τις μαθησιακές τους δεξιότητες εξερευνώντας αποτελεσματικές πρακτικές και μεθόδους μάθησης, θα καλλιεργήσουν περιβαλλοντική συνείδηση αναπτύσσοντας συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να ζουν σε ισορροπία με τη φύση και να μεταβούν σε μία πιο περιβαλλοντικά βιώσιμη κοινωνία. 

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη χρηματοδότηση, θα πραγματοποιηθούν 5 κινητικότητες συνολικά: 

  • η 1η στο Kärdla Basic School τον Μάρτιο του 2024, όπου θα πραγματοποιηθεί η διακρατική συνάντηση μόνο με καθηγητές, προκειμένου να συζητηθεί και να οργανωθεί το σχέδιο δράσης για όλους τους μήνες υλοποίησης του προγράμματος
  • η 2η στο Skolen på Grundtvigsvej στην Κοπεγχάγη τον Μάιο του 2024 για την 1η διεθνή συνεδρία μελέτης όπου θα συναντηθούν μαθητές και καθηγητές
  • η 3η στο 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου τον Οκτώβριο του 2024 για την 2η διεθνή συνεδρία μελέτης
  • η 4η στο Kärdla Basic School πάλι τον Φεβρουάριο του 2025 για την 3η διεθνή συνεδρία μελέτης
  • η 5η στο Osnovna škola Žakanje τον Μάιο του 2025 για την 4η και τελευταία συνεδρία μελέτης μεταξύ μαθητών και καθηγητών.

                     ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

ΤΟ 13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΗΝ 1η ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ KARDLA ΤΗΣ ΕΣΘΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

Στην πόλη Kärdla της Εσθονίας έλαβε χώρα η 1η διακρατική συνάντηση καθηγητών του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο “What’s out there” από τις 20-23 Μαρτίου 2024. Το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου εκπροσωπήθηκε από τις καθηγήτριες του προγράμματος κ. Ιωάννα Σμυρνάκη και κ. Σοφία Πολυχρονάκη, οι οποίες συνεργάστηκαν με καθηγητές από το σχολείο Kärdla Basic School που βρίσκεται στην πόλη Kärdla στην Εσθονία , το Skolen på Grundtvigsvej της Κοπεγχάγης στη Δανία καθώς και το  Osnovna škola Žakanje στην πόλη Žakanje της Κροατίας. Στόχος της συνάντησης ήταν η γνωριμία μεταξύ των μελών του προγράμματος, ο προγραμματισμός των επόμενων επισκέψεων, η σχεδίαση και οργάνωση των επικείμενων δράσεων καθώς και η συζήτηση και ανταλλαγή σκέψεων και προτάσεων. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι Εσθονοί καθηγητές ξενάγησαν τους φιλοξενούμενους συναδέλφους στην γύρω περιοχή και τους έφεραν σε επαφή με τη φυσική ομορφιά του τόπου αλλά και με τα πολιτιστικά του στοιχεία.

Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες ανανέωσαν το ραντεβού τους στην 1η διεθνή συνάντηση που καθορίστηκε για τις 13-17 Μαΐου 2024 στην Κοπεγχάγη της Δανίας, όπου θα παρευρεθούν μαζί με μαθητές.

  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΣΘΟΝΙΑΣ

Κατά τη διάρκεια της διακρατικής συνάντησης με τους ξένους εταίρους, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση όλων των συνεργαζόμενων σχολείων και των αντίστοιχων πόλεών τους στους μαθητές της Εσθονίας. Παρακάτω ακολουθεί η παρουσίαση του δικού μας σχολείου και του τόπου μας.

 

Στην Κοπεγχάγη της Δανίας από τις 13-17 Μαϊου 2024 πραγματοποιήθηκε η 1η διεθνική συνάντηση μαθητών και καθηγητών για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ 210 με τίτλο “What’s out there” που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Εσθονία, Κροατία, Δανία και Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν στην πόλη της Κοπεγχάγης, γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας, αλληλεπίδρασαν και επικοινώνησαν μεταξύ τους στα αγγλικά, συμμετείχαν σε παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας και πραγματοποίησαν καλλιτεχνική έκθεση δίνοντας δεύτερη ζωή σε σκουπίδια που συνέλεξαν από παραλία της πόλης. 

Ήταν μία μοναδική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες οι οποίοι ανανέωσαν το ραντεβού τους  στο Ηράκλειο Κρήτης τον ερχόμενο Οκτώβριο, όπου οι μαθητές του 13ου Γυμνασίου θα ανταποδώσουν τη φιλοξενία στους Ευρωπαίους φίλους τους.

2η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ 13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ "WHAT'S OUT THERE"

Την Τρίτη 8/10/24 οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας, παρουσίασαν το σχολείο τους και τον τόπο τους, παρακολούθησαν πειράματα φυσικής στο εργαστήριο του σχολείου, έπαιξαν το επιδαπέδιο “παιχνίδι του νερού”, δημιούργησαν λέξεις πάνω σε φύλλα με τα οποία στόλισαν το δέντρο της Ευρώπης και διασκέδασαν προσπαθώντας να μάθουν και να μιλήσουν ελληνικά. Ακολούθησε πικνικ στο πάρκο της Κνωσσού και αμέσως μετά ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού.

Την Τετάρτη 9/10/24 η μέρα ξεκίνησε με την δράση «Το ποτάμι της ζωής ή Αξιοποίηση Βιοδεικτών για τον  προσδιορισμό της ποιότητας υδάτινων οικοσυστημάτων» που συντόνιζε το 2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου, μετά ακολούθησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ενυδρείο Κρήτης, καθαρισμός της παραλίας από τους μαθητές και τέλος εκδρομή στον Άγιο Νικόλαο.

Την Πέμπτη 10/10/24 το πρωί οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, έπειτα οι μαθητές έπαιξαν κυνήγι θησαυρού στο κέντρο της πόλης, επισκέφθηκαν στο κάστρο του Κούλε και τέλος το Μουσείο αρχαίας τεχνολογίας του Κοτσανά. Οι δράσεις όλες ολοκληρώθηκαν με ένα αποχαιρετιστήριο πάρτυ, όπου μικροί και μεγάλοι διασκέδασαν παίζοντας μπόουλινγκ στο κέντρο του Ηρακλείου.

Ήταν μία εβδομάδα γεμάτη γνώσεις για τους μαθητές και τους καθηγητές αλλά και αξέχαστες στιγμές. Η εμπειρία του προγράμματος ERASMUS+ θα συνεχιστεί το Φεβρουάριο του 2025, όπου 2 μαθήτριες και 2 καθηγήτριες του σχολείου μας θα μετακινηθούν στο σχολείο Kardla basic school στην πόλη Kardla στην Εσθονία. 

3η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΣΘΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ "WHAT'S OUT THERE"

Δύο μαθήτριες και δύο καθηγήτριες του 13ου Γυμνασίου, ταξιδέψαμε στην κωμόπολη Kärdla που βρίσκεται στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Εσθονίας την Hiiumaa. Εκεί πραγματοποιήθηκε από τις 17–20 Φεβρουαρίου 2025, η 3η συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ 210 με τίτλο “What’s out there” που υλοποιείται σε συνεργασία με τρία σχολεία από την Εσθονία, την Δανία και την Κροατία.

Γνωρίσαμε πως λειτουργεί το Εσθονικό σχολείο και το εκπαιδευτικό τους σύστημα γενικότερα και γίναμε μέρος της καθημερινότητάς του για λίγες μέρες, ξεναγηθήκαμε στην χιονισμένη μικρή κωμόπολη από τους ντόπιους και μάθαμε στοιχεία της τοπικής ιστορίας και της κουλτούρας των κατοίκων του νησιού από την επίσκεψη μας στο Μουσείο – Ερευνότοπο Windtower σε έναν κοντινό οικισμό.

Είχαμε την πολύτιμη ευκαιρία να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε με τους εταίρους, να ανταλλάξουμε επιστημονικές γνώσεις και εμπειρίες,  να συγκρίνουμε τα κλιματικά δεδομένα των τεσσάρων χωρών για τους τελευταίους μήνες και τους διαφορετικούς κύκλους της φύσης και να συμμετέχουμε σε ένα συνεργατικό εργαστήριο για την κλιματική αλλαγή (Climate Fresk) αναδεικνύοντας το επίκαιρο αυτό παγκόσμιο πρόβλημα.

Στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος, γνωρίσαμε το μοναδικό φυσικό περιβάλλον, κάναμε πεζοπορία στο χιονισμένο δάσος, περπατήσαμε στην παγωμένη Βαλτική, και ήρθαμε σε επαφή με  την πανίδα και την χλωρίδα  του νησιού αλλά και με στοιχεία της λαογραφίας και του πολιτισμού του ενώ παράλληλα συζητήσαμε και αναδείξαμε τα ιδιαίτερα προβλήματα της περιοχής της Βαλτικής θάλασσας και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει.

Μαγειρέψαμε μαζί, φτιάχνοντας χαρακτηριστικές συνταγές της κάθε χώρας, χορέψαμε χορούς και παίξαμε παιχνίδια από τις 4 γωνιές της Ευρώπης.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μοναδική εμπειρία για όλους και κυρίως για τους μαθητές αφού ήρθαν σε επαφή με τον διαφορετικό τρόπο ζωής, την κουλτούρα και την φύση σε πολύ βορειότερα γεωγραφικά πλάτη, συνεργάστηκαν με μαθητές μιλώντας αγγλικά, ανέπτυξαν δεξιότητες και δημιούργησαν φιλίες ανανεώνοντας το ραντεβού για το Μάιο οπότε και θα πραγματοποιηθεί η τελευταία συνάντηση του προγράμματος στην Κροατία.

4η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ŽΑΚΑΝJE THΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ TOY ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ “WHAT’S OUT THERE”

Δύο μαθητές/ριες και δύο καθηγήτριες του 13ου Γυμνασίου, ταξίδεψαν στο Osnovna škola Žakanje στην πόλη Žakanje, που βρίσκεται στην Κροατία. Εκεί πραγματοποιήθηκε από τις 12–18 Μαΐου 2025, η 4η και τελευταία συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ 210 με τίτλο “What’s out there” (κωδικός 2023-2-EE01-KA210-SCH-000185056) που υλοποιείται σε συνεργασία με τρία σχολεία από την Εσθονία, την Δανία και την Κροατία.

Η επίσκεψη διοργανώθηκε από το συνεργαζόμενο σχολείο OŠ Žakanje και περιελάμβανε ένα πλούσιο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, πραγματοποιήθηκε η άφιξη και το καλωσόρισμα των συμμετεχόντων.

Την Τρίτη 13 Μαΐου, οι συμμετέχοντες έτυχαν θερμής υποδοχής από τη σχολική κοινότητα του OŠ Žakanje. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και ψηφιακά κουίζ σχετικά με τις χώρες που συμμετείχαν. Επίσης, έμαθαν κάποιες βασικές λέξεις στα κροατικά και δημιούργησαν σύντομους διαλόγους μεταξύ τους, εξασκώντας τη νέα γλώσσα με διασκεδαστικό τρόπο. Μοιράστηκαν δώρα αναμνηστικά και έπειτα πραγματοποιήθηκαν  παρουσιάσεις των συμμετεχουσών χωρών και των δραστηριοτήτων του έργου. Το απόγευμα επισκέφθηκαν το Σπήλαιο Vrlovka, μέρος μιας σειράς σπηλαίων που υπάρχουν στην περιοχή και είναι γνωστό για τη φυσική του ομορφιά και την γεωλογική του σημασία,όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό εργαστήριο.

Την Τετάρτη 14 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στο Εθνικό Πάρκο Plitvice, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO που φημίζεται για την φυσική του ομορφιά και τους γεωλογικούς σχηματισμούς του, ενώ το απόγευμα πραγματοποιήθηκεεπίσκεψη στο Κέντρο Σπηλαίων Υπόγειας Κληρονομιάς.

Την Πέμπτη 15 Μαΐου, οι συμμετέχοντες προχώρησαν σε μία δράση ευαισθητοποίησης και πρακτικής για την προστασία του περιβάλλοντος, φυτεύοντας δέντρα στη λίμνη του σχολείου. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Aquatika, το μοναδικό ενυδρείο γλυκού νερού στην Ευρώπη. Έπειτα, επισκέφθηκαν το Μουσείο του Νikola Tesla στην πόλη Karlovac και η μέρα ολοκληρώθηκε με εργαστήριο ζωγραφικής στο κέντρο κοινότητας “Prostorija”

Η Παρασκευή 16 Μαΐου, ήταν αφιερωμένη στη μετακίνηση και την ολοκλήρωση του προγράμματος με διανυκτέρευση στο Ζάγκρεμπ, όπου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Τεχνικό Μουσείο Νikola Tesla.

Το Σάββατο 17 Μαΐου πριν την αναχώρηση για την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο μουσείο των ψευδαισθήσεων στο Ζάγκρεμπ.

Η εμπειρία ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική τόσο για τους μαθητές/μαθήτριες όσο και για τους εκπαιδευτικούς, καθώς προσέφερε ευκαιρίες για ανταλλαγή καλών πρακτικών, διαπολιτισμική επικοινωνία, καθώς και εμβάθυνση σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και βιωσιμότητας. Ευχαριστούμε θερμά τους οικοδεσπότες μας για την υπέροχη φιλοξενία και τη συνεργασία.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Το «What’s our there» (2023-2-EE01-KA210-SCH-000185056) ήταν ένα μικρής κλίμακας έργο συνεργασίας στη σχολική εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκε σε διάστημα 16 μηνών, από την 1η Μαρτίου 2024 έως τις 30 Ιουνίου 2025. Το έργο έφερε μαζί τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία από όλη την Ευρώπη: το Σχολείο Kärdla (Kärdla, Hiiumaa, Εσθονία), το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου (Ηράκλειο, Κρήτη, Ελλάδα), το Skolen på Grundtvigsvej (Κοπεγχάγη, Δανία) και το Osnovna škola Žakanje (Žakanje, Κροατία).
Η πρωτοβουλία ενσωμάτωσε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης και υγιεινών τρόπων ζωής, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης βασικών ικανοτήτων τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Κατά τη διάρκεια του έργου:
– Το φυσικό περιβάλλον γύρω από τα συμμετέχοντα σχολεία χρησιμοποιήθηκε ως πηγή και τόπος για μάθηση.

– Οι συμμετέχοντες συνειδητοποίησαν τις συνδέσεις μεταξύ αυτού που μαθαίνεται στις τάξεις και όλων όσων υπάρχουν στη φύση.

-Οι συμμετέχοντες βελτίωσαν τις μαθησιακές τους δεξιότητες εξερευνώντας αποτελεσματικές πρακτικές και μεθόδους μάθησης.

-Οι συμμετέχοντες έμαθαν να εκτιμούν τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

-Οι συμμετέχοντες συνειδητοποίησαν τη σημαντικότητα της καθιέρωσης υγιεινών συνήθειων και στάσεων, προκειμένου να ζουν σε καλύτερη ισορροπία με τη φύση.

Ως αποτέλεσμα των συνεργατικών προσπαθειών των εταίρων του έργου, αυτή η συλλογή παρουσιάζει μια σειρά από διαθεματικές διδακτικές ενότητες στον τομέα των φυσικών επιστημών. Αυτά τα παραδείγματα αναπτύχθηκαν προσεκτικά με σκοπό να εμπνεύσουν κι άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς , ώστε να βελτιώσουν τις διδακτικές τους πρακτικές και να βρουν κίνητρο για να δημιουργήσουν πρόσθετες ενότητες που μπορούν να προσαρμόσουν στα δικά τους δεδομένα και στο δικό τους  φυσικό περιβάλλον. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να έχετε πρόσβαση στις διαθεματικές ενότητες.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ WHAT'S OUT THERE

Το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου και η παιδαγωγική ομάδα συντονισμού ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+ ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “What’s Out There” και με κωδικό σχεδίου 2023-2-EE01-KA210-SCH-000185056. Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της καλλιέργειας υπεύθυνης στάσης των μαθητών απέναντι στην κλιματική κρίση και την αειφορία.

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του ευρωπαϊκού σχεδίου που είχε διάρκεια από το Μάρτιο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025, πραγματοποιήθηκαν μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στην πόλη Kärdla στην Εσθονία, συντονίστρια χώρα, στην Κοπεγχάγη της Δανίας και στην πόλη Žakanje της Κροατίας. Από το 13ο Γυμνάσιο συμμετείχαν 6 μαθητές του σχολείου, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες του εξωτερικού ή σε hostel και πήραν μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες που συνέβαλαν τόσο στην επίτευξη του αρχικού στόχου όσο και σε επιμέρους στόχους.

 Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες μαθητές πραγματοποίησαν:

  • Φύτευση σπόρων και λαχανικών στο δημοτικό λαχανόκηπο του Άι-Γιάννη
  • Συγκομιδή ελιών
  • Παιχνίδια υπαίθριας εκπαίδευσης στο αθλητικό πάρκο του Άι-Γιάννη
  • Δεντροφύτευση
  • Κατασκευή σαπουνιών με ελαιόλαδο
  • Δημιουργία χειροποίητων κατασκευών με υλικά από τη φύση (land art).

 με στόχο να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση και  να αναπτύξουν σεβασμό για τα αγαθά που μας χαρίζει.

Συμμετείχαν σε:

  • εκπαιδευτική δράση με τίτλο “Το ποτάμι της ζωής ή Αξιοποίηση Βιοδεικτών για τον προσδιορισμό της ποιότητας υδάτινων οικοσυστημάτων”, και σε
  • δραστηριότητα μέτρησης και καταγραφής της βροχόπτωσης.

στοχεύοντας στο να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας και διατήρησης του υδάτινου περιβάλλοντος στην Κοινότητα και να συνυπολογίσουν την αξία του για το περιβάλλον, την υγεία, την ανθρώπινη κατανάλωση και την κατανάλωση σε παραγωγικούς τομείς.

 Πήραν μέρος σε :

  • Διεξαγωγή πειραμάτων φυσικής για την διερεύνηση βασικών φαινομένων που σχετίζονται με το κλίμα και τις επιπτώσεις από τη μεταβολή του
  • Παρακολούθηση και φωτογράφιση συγκεκριμένων φυτών σε βάθος χρόνου ώστε να εντοπίσουν τυχόν αλλαγές λόγω κλίματος
  • Εκπαιδευτική ενημέρωση σχετικά με την περιβαλλοντική πολιτική της Ευρώπης από το Europe direct
  • Εκδήλωση με τίτλο «Κλιματική Συζήτηση Νέων» που πραγματοποιήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ΙΝΖΕΒ, ως συντονιστή στην Ελλάδα για το Κλίμα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης. Οι μαθητές συμμετείχαν σε ουσιαστικές συζητήσεις σχετικά με τη δράση για το κλίμα και την περιβαλλοντική ευθύνη. Συνεργάστηκαν κι αλληλεπίδρασαν με άλλους μαθητές του νομού και από κοινού παρουσίασαν λύσεις για την υλοποίηση αλλαγών που σχετίζονται με το περιβάλλον στα σχολεία τους
  • Διαδικτυακές συναντήσεις,

έχοντας ως στόχο να αντιληφθούν και να κατανοήσουν βαθύτερα φαινόμενα  που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

 Τέλος,  πραγματοποίησαν δράσεις όπως:

  • Σύσταση ομάδας ενεργειακών επιθεωρητών, για την ενεργειακή παρακολούθηση του σχολείου μας
  • Δημιουργία αφίσας
  • Σύνταξη άρθρου και ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου με θέμα την κλιματική αλλαγή
  • Δημιουργία βίντεο και podcast
  • Καθαρισμό παραλίας με συλλογή και καταγραφή των θαλάσσιων απορριμμάτων
  • Επίσκεψη στο ΕΛΚΕΘΕ Κρήτης και ενημέρωση για το πρόβλημα των θαλασσίων απορριμμάτων (πώς εισέρχονται και πως συμπεριφέρονται μέσα στη θάλασσα και τι προβλήματα δημιουργούν στους θαλάσσιους οργανισμούς) 
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης και το Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας Κοτσανά.

ώστε να συμβάλλουν  στην ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας και στην περαιτέρω διάχυση των στόχων του προγράμματος.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ERASMUS+ οι μαθητές ανέπτυξαν εγκάρσιες δεξιότητες, βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας, καλλιέργησαν ψηφιακές δεξιότητες, ενώ ήρθαν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, αναπτύσσοντας αίσθημα σεβασμού και κατανόησης της διαφορετικότητας. Οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν νέα εκπαιδευτικά συστήματα, αντάλλαξαν καλές πρακτικές με τους εταίρους τους και διεύρυναν το δίκτυο συνεργασιών τους. Το πρόγραμμα ERASMUS+ «WHAT’S OUT THERE» αποτέλεσε ένα επιτυχημένο πρόγραμμα το οποίο συνέδραμε στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου και στην εδραίωση του ευρωπαϊκής του ταυτότητας.

Ευχαριστούμε θερμά την Περιφέρεια Κρήτης και το Europe Direct, το 2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου, το ΕΛΚΕΘΕ Κρήτης, το ΚΕΠΕΑ Αρχανών, το ΚΕΠΕΑ Βάμου,  το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, το MIO-ECSDE-Μεσογειακού Γραφείου Πληροφόρησης για το Περιβάλλον τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη, καθώς και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Άι-Γιάννη, για τη συνεργασία και τη συνδρομή τους στην επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες μαθητές για την ενεργό και ενθουσιώδη δράση τους καθώς και τις οικογένειές τους, που στήριξαν αυτό το έργο και συνέβαλαν στη συνέχιση και τον εμπλουτισμό της μακροχρόνιας εμπειρίας του σχολείου στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

elEL