Οι εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου οραματίζονται ένα σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης, λόγου κι έκφρασης σε όλους τους μαθητές. Μέσα από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA122 με τίτλο “Οι καθηγητές έχουν τη δύναμη …να ονειρεύονται, να ενώνουν, να μαθαίνουν” είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επιμορφώσεις που προσφέρουν εξατομικευμένα προγράμματα σπουδών στο εξωτερικό με στόχο την ενσωμάτωση και συμπερίληψη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στα γενικά τμήματα. Η εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία και αξιοποίηση καινοτόμων πρακτικών, δίνουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς συμπρωταγωνιστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του σχολείου συνέβαλε στη διοικητική αναβάθμιση και βελτίωση των λειτουργιών του και έδωσε ευελιξία στη διοίκηση. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί διεύρυναν την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μέσω συνεργασιών με φορείς και σχολεία του εξωτερικού. Η εμπειρία που αποκόμισαν μέσα από τις επιμορφώσεις τους κατέστησε κοινωνούς, μέντορες της διάχυσης ευρωπαϊκών διαπολιτισμικών πρακτικών.
Με αυτό το πρόγραμμα Erasmus+ πραγματοποιήθηκαν 9 κινητικότητες, εκ των οποίων 8 σε επιμορφώσεις σε φορείς στο Παρίσι, Δουβλίνο, Μαδρίτη, Όσλο, Στοκχόλμη, Βαρκελώνη, Ρέικιαβικ, καθώς και μία επιτόπια παρακολούθηση στη Λιλ της Γαλλίας.
1η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΙCT-Based Classes
Φορέας Anatolia Education
Παρίσι, Οκτώβριος 2022
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1
Στόχοι:
Οι συμμετέχοντες:
1.Να καλλιεργήσουν εγκάρσιες δεξιότητες 2.Να αναπτύξουν καινοτόμες στρατηγικές πάνω στις νέες μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης του 21ου αιώνα, μέσω δημιουργίας περιεχομένου πολυμέσων και διαδικτυακών Τάξεων, σχεδίων μαθημάτων για τη δια ζώσης Τάξη ή για Τάξεις e-learning και distant learning, ή την ανεστραμμένη Τάξη(flipped classroom), 3.Να ανταλλάξουν καλές πρακτικές και εμπειρίες. 4.Να δημιουργήσουν μελλοντικές συνεργασίες.
2η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Blended Learning-Connecting Remote and Face-to face Teaching
Φορέας Europass
Δουβλίνο
Φεβρουάριος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:2
Στόχοι:
1)Επαφή με διδακτικά-παιδαγωγικά μοντέλα :Μικτής εκπαίδευσης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ανεστραμμένης τάξης καθώς και με υβριδικά μοντέλα μάθησης
2)Εξοικείωση με πλατφόρμες εκπαίδευσης και εκπαιδευτικά εργαλεία- προγράμματα που υποστηρίζουν και πραγματώνουν τις προαναφερθείσες θεωρίες
3) Ανάπτυξη διδακτικών μεθόδων μικτής μάθησης, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες, όπως η αυτονομία, η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη.
3η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tool
Φορέας Europass Teacher Academy
Δουβλίνο Μάρτιος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 2
1)Επιμόρφωση σχετικά με τον εξοπλισμό, το λογισμικό και την επεξεργασία ενός podcast 2)Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες, εκπαιδευτικά εργαλεία και σύγχρονες εφαρμογές που βελτιώνουν τη δεξιότητα ομιλίας και ακρόασης και καθιστούν την εκπαιδευτική διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα. 3) Ανάδειξη της αξίας επικοινωνίας και της εργασίας ως ομάδα.
4η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Creativity in Teaching and Learning using ICT: The Digital Classroom
Φορέας Cervantes Training
Μαδρίτη, Μάρτιος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:1
1) Βελτίωση ψηφιακών δεξιοτήτων και παιδαγωγικών γνώσεων. 2) Εξοικείωση με νέες και ποικίλες ψηφιακές εφαρμογές οι οποίες ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Επάρκεια των Εκπαιδευτικών. 3) Δημιουργία και εφαρμογή δραστηριοτήτων μέσω ψηφιακών πλατφορμών με σκοπό τον εμπλουτισμό των μαθημάτων στη διά ζώσης αλλά και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
5η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Structured Educational Visit to Schools and Training Seminars in Sweden
Φορέας English Matters
Στοκχόλμη, Απρίλιος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1
1) Εξοικείωση με πτυχές του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος και σουηδικών διδακτικών πρακτικών και προσπάθεια δημιουργικής και γόνιμης εφαρμογής τους στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα.
2) Προώθηση ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση.
3) Διάδοση της μάθησης μέσα από καινοτόμες διδακτικές πρακτικές 4) Οι εκπαιδευτικοί ως Πρεσβευτές
6η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Norway
Φορέας English Matters
Όσλο, Μάιος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 3
ΣΤΟΧΟΙ:
1)σεμινάρια από στελέχη της εκπαίδευσης για το νορβηγικό εκπαιδευτικό σύστημα και τη νορβηγική ιστορία 2) επισκέψεις στο Πανεπιστήμιο του Όσλο και σε διαφορετικού τύπου σχολεία, σχολικές εγκαταστάσεις 3)παρακολούθηση μαθημάτων σε σχολικές τάξεις, συναντήσεις και συνομιλίες με μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και μέλη της διεύθυνσης 4) γνωριμία με καινοτόμες πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας, και συνεργασία εκπαιδευτικών για την πραγματοποίηση μιας τελικής παρουσίασης.
7η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Web Solutions for the Classroom
Φορέας Europass Teacher Academy
Βαρκελώνη, Ιούνιος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 2
ΣTOXOI:
Η εκμάθηση ποικίλων ψηφιακών μέσων και εργαλείων που μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη από καθηγητές και μαθητές.
Προστιθέμενη αξία:
Η χρήση τους καθιστά περισσότερο ελκυστική τη μάθηση και συμβάλλει στην ενεργητική και δημιουργική εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
8η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
SPECIAL NEEDS AND INCLUSIVE EDUCATION
Φορέας Smart Teachers Play More
Ρέικιαβικ, Αύγουστος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 2
ΣΤΟΧΟΙ:
1)Δημιουργία εξατομικευμένων μαθημάτων, ώστε το σύνολο των μαθητών ανεξαρτήτως φύλου, κοινωνικού, πολιτιστικού και μαθησιακού προφίλ να απολαμβάνει ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών
2)Αύξηση ενεργού συμμετοχής των μαθητών και βελτίωση των επιδόσεών τους
3)Συμπερίληψη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στις τάξεις γενικής παιδείας
4)Ενθάρρυνση έκφρασης των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους, αλλά και αξιοποίηση στο βέλτιστο των ικανοτήτων τους
5)Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης τους με σκοπό την αυτονομία και αυτενέργεια, την κοινωνική αποδοχή τους από το σχολικό περιβάλλον και την ενσωμάτωσή τους στη μαθητική κοινότητα
9η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
JOB SHADOWING COLLEGE LOUISE MICHEL
Γυμνάσιο Louise Michel
Λιλ, Οκτώβριος 2023
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1
ΣΤΟΧΟΙ:
1) Γνωριμία και κατανόηση του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος 2)Υιοθέτηση νέων διδακτικών μεθόδων, οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα 3)Εκμάθηση νέων τρόπων αντιμετώπισης προβλημάτων σχετικά με μαθησιακές δυσκολίες 4)Υιοθέτηση τεχνικών παιδαγωγικής προσέγγισης σχετικά με την επίλυση συγκρούσεων με στόχο την εδραίωση θετικού κλίματος 5)Καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης και ευρωπαϊκής ταυτότητας 6)Δημιουργία νέων επαγγελματικών σχέσεων και προοπτικών