Αν δεν μάθουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, δεν θα μπορέσουμε να λύνουμε τα προβλήματα που δημιουργούμε, εξαιτίας του τρόπου που σκεφτόμαστε

Albert Einstein
Keep on shining: a project on lighthouses is an Erasmus + KA219 project developed by five schools from Spain, Germany, Italy, Finland and Greece.
The key areas of the project called “Keep on shining: a project on lighthouses” relate to students learning different research techniques around local lighthouses. The project was divided in 5 research fields : 1 historical-literary, 2 artistic, 3 scientific-technological, 4 social and civic values, 5 digital.
Show More

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Keep on shining: a project on lighthouses” ήταν ένα Erasmus + KA219 σχέδιο με τη συμμετοχή 5 σχολείων από την Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Φινλανδία και Ελλάδα κατά τα έτη 2016-2018.

Water: a combining element is an Erasmus + KA229 project developed by five schools from Germany, Spain, Italy, Finland and Greece.
Water is the basis of life for all people. The topic of water is probably one of the strongest connecting elements between people, which is why it is particularly suitable as a topic for a European project in which students learn with and from each other.
SHOW MORE

WATER: A COMBINING ELEMENT

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα

“Water: a combining element” ήταν ένα

Erasmus+ KA229 σχέδιο

με τη συμμετοχή 5 σχολείων

από τη  Γερμανία, Φινλανδία, Ιταλία,

Ισπανία και Ελλάδα

κατά τα έτη 2018-2020.

Bonappétit _ "Km 0" Food education models, through social inclusion and equal opportunities, to address discrimination and racism is an Erasmus + KA229 project developed by four schools from Italy, Spain, Portugal and Greece.
The criteria for a healthy diet and a lifestyle that aims to avoid excessive inactivity by promoting regular physical activity daily are shown through this project. The objective is the psychophysical well-being of students and their families.
SHOW MORE

Bonappétit _ "Km 0" Food education models, through social inclusion and equal opportunities, to address discrimination and racism

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Bonappétit _ “Km 0″ Food education models, through social inclusion and equal opportunities, to address discrimination and racism” ήταν ένα Erasmus + KA229 σχέδιο με τη συμμετοχή 4 σχολείων από την Ισπανία, , Ιταλία, Πορτογαλία και Ελλάδα κατά τα έτη 2018-2020.

Be allies not bullies is an Erasmus + KA229 project developed by six schools from Slovakia, Denmark, Italy, Portugal, Turkey and Greece.
The exchange of experiences relevant to sound practices of prevention of the phenomenon and of intervention in the European schools constitutes the main objective of the European Erasmus program "Be allies not bullies".

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Be allies not bullies” ήταν ένα Erasmus + KA229 σχέδιο με τη συμμετοχή 6 σχολείων από την Σλοβακία, Δανία, Ιταλία, Πορτογαλία,  Τουρκία, και Ελλάδα κατά τα έτη 2018-2020.

"The ERASMUS CODE: A collaborative, stimulating and ambitious investigation to learn about Europe differently" is an Erasmus + KA229 project developed by four schools from France, Czech republic, Poland and and Greece during 2018-2020.
This project aimed both to combat school dropout at a time when students acquire education not only from school, but also to help students discover Europe and the richness of its cultural and heritage, promoting openness to others and building a European identity in a Europe that today suffers from nationalist confrontations.

The ERASMUS CODE

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Erasmus code” ήταν ένα Erasmus+ KA229 σχέδιο με τη συμμετοχή 4 σχολείων από την Γαλλία, Τσεχία, Πολωνία και Ελλάδα κατά τα έτη 2018-2020.

"Think European-act locally:reinforce sustainable thinking in the frame of local actions" is an Erasmus+ KA2 project developed by four schools from Germany, Sweden, Cyprus and Greece.
Unfortunately, this Erasmus+ project was not completed due to the pandemic Covid19.

Think European-act locally:reinforce sustainable thinking in the frame of local actions

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα  “Think European-act locally:reinforce sustainable thinking in the frame of local actions” ήταν ένα Erasmus+ KA2 σχέδιο με τη συμμετοχή 4 σχολείων από τη Γερμανία, Σουηδία, Κύπρος και Ελλάδα. Ήταν ένα έργο διάρκειας 3  ετών το οποίο όμως δεν ολοκληρώθηκε λόγω της  πανδημίας Covid 19.

elEL