Το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου σε εικονική συνάντηση στην Σλοβακία

Σχολικό έτος: 2020-2021

To πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ2 ”BE ALLIES NOT BULLIES” –συνεχίζεται με την εικονική μετακίνηση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Cirkevná spojená škola, Vranov nad Top?ou, στη συντονίστρα χώρα, Σλοβακία. Το σχολείο-οικοδεσπότης είχε καταρτίσει ένα πολύ ενδιαφέρον και καλά οργανωμένο πρόγραμμα σχετικά με το  πρόβλημα του εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο- Cyberbullying. με τη χρήση της πλατφόρμας teams Microsoft.

Η πρώτη μέρα, 17-5-2021, ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τους Σλοβάκους καθηγητές και μαθητές, ενώ ο συντονιστής έδωσε πληροφορίες σχετικά με τη ροή του προγράμματος.  Ακολούθησαν σχετικά βίντεο με το θέμα μας, τα οποία έδωσαν την αφόρμηση για διάλογο γύρω από τις μορφές, τα σημάδια και την αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού, μια πολύ διαδεδομένη τα τελευταία χρόνια μορφή εκφοβισμού, καθώς το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα online παιχνίδια έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών.

Η δεύτερη μέρα, 18-5-2021 έδωσε τη δυνατότητα να μεταφερθούμε εικονικά στο πανεπιστήμιο  Presov και να παρακολουθήσουμε μια ενδιαφέρουσα σχετική διάλεξη γύρω από το φαινόμενο και τις διαστάσεις που έχει λάβει σε παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσες, με τα ψηφιακά εργαλεία infographics, δίνοντας τα δικά τους μηνύματα.

H τρίτη μέρα, 19-5-2021, παρείχε την ευκαιρία στους μαθητές να αλληλεπιδράσουν εικονικά και να συνομιλήσουν σε μικτές ομάδες. Αφού παρακολούθησαν την ταινία Cyberbully(2011)  οι μαθητές μας αντάλλαξαν ιδέες και  απόψεις με συνομήλικους τους από τo σχολείo: IISS Consoli Pinto της Ιταλίας,  ενώ επικεντρώθηκαν σε προτάσεις πρόληψης της παρενόχλησης στον κυβερνοχώρο. Αυτές κατέθεσαν σε μικρές ομαδικές εργασίες- essay.

Η τέταρτη μέρα, 20-5-21, συνεχίστηκε με μια δεύτερη διάλεξη για ένα ασφαλές κυβερνοχώρο από την καθηγήτρια του σχολείου – υποδοχής  Ewa Grajcarová και  ακολούθησε η δημιουργία κόμικ με το εργαλείο Storyboard.

Η τελευταία ημέρα, 21-5-21 έκλεισε μια σειρά  δραστηριοτήτων, που μας έδωσαν τη δυνατότητα να κατανοήσουμε τη διαφορά στις έννοιες:  teasing/ conflict/ moment main/ bullying. Τέλος, ακολούθησε  με την αξιολόγηση του προγράμματος μέσω google form.  Κοινό συμπέρασμα όλων των εμπλεκομένων σχετικά με το αντικείμενο, ήταν ότι για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συνεργασία μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών καθώς και των αρμόδιων κρατικών φορέων. Ενώ αναφορικά με την οργάνωση της εικονικής συνάντησης, τονίστηκε η αρτιότητά της σε σχέση με τη δομή και το περιεχόμενό της.

Στην εικονική αυτή δράση συμμετείχαν καθημερινά πάνω από 100 άτομα από τις 6 χώρες, ενώ οι 15 μαθητές του 13ου Γυμνασίου υπέδειξαν  υποδειγματική  παρουσία.

Υπεύθυνη συντονισμού και υποστήριξης της εικονικής κινητικότητας ήταν η καθηγήτρια Καμπιτάκη Αργυρώ.

Όλη η πορεία του προγράμματoς στη Σλοβακία είναι καταγεγραμμένη στην ιστοσελίδα :

http://www.banb.eu/ltt-no-6-slovakia/?fbclid=IwAR37s6UPVMOFeihG_PlfT1p7TaT4aU7JFQDpNC2gi0rgRuBZmXjp9uD9Mwc

 

 

 

21/05/2021   ΚΑΜΠΙΤΑΚΗ ΑΡΓΥΡΩ